Friday, May 29, 2009

Produk Lain

SERBUK TANAH LIAT PUTIH

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 8
Sabah & Sarawak: RM 10

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 6
Sabah & Sarawak: RM 8

Nilai Mata (NM): 2

Ulasan/Artikel Oleh Pengarah Urusan HPA, Tuan Haji Ismail bin Haji Ahmad Berkenaan Serbuk Tanah Liat Putih

Tanah Liat Putih

Kini satu lagi produk HPA masuk ke pasaran MLM iaitu tanah liat putih dalam bentuk debu halus. Tanah ini digunakan untuk pelbagai kegunaan dan ia tidak beracun malah menjadi bahan untuk mengeluarkan racun dalam badan. Jika debu ini dimasukkan sedikit ke dalam tepung untuk menggoreng pisang ia akan menjadi rangup dan lebih sedap. Perawatan untuk cirit-birit,  santau (keracunan makanan) atau orang yang muntah darah tiba-tiba, diberikan air tanah liat putih ini. Begitu juga boleh digunakan untuk tujuan rawatan ketagihan dadah. Banyak lagi kegunaannya yang saya tulis dalam blog jawimedherb.

Dalam HPA, produk dari tanah liat terdapat dalam tiga bentuk iaitu: body scrub,  sabun clay dan serbuk tanah liat putih. Produk yang baru ialah dari debu tanah tanah liat dengan packaging seperti harga dibawah;

Harga ahli RM6 dan NM 2. Ini akan membolehkan setiap rumah menyimpan produk ini untuk perubatan.

Selsema Babi dan Tanah Liat

Wabak influenza (H1N1) selsema babi kini dirasakan bakal mengancam kesihatan manusia sedunia. Semua pintu sempadan negara di letakkan berjaga-jaga dari kedatangan pelancong mahupun mereka yang baru pulang dari negara-negara berkenaan. Namun apa jua situasi yang berlaku,masyarakat kita masih lagi tidak mahu akur dengan larangan yang telah ditentukan Allah di dalam Al- Quran. Pengharaman babi yang terdapat di dalam Al-Quran dahulu dipersendakan kini menjadi isu keselamatan negara dan dunia. Virus demam selsema babi akan terus membunuh sesiapa sahaja sekalipun melalui percakapan dengan pembawanya.

Sebagai seorang herbalis Muslim mari kita kembali kepada pengubatan Islam dimana hukum “samak” digunakan. Najis babi dibersihkan dengan tujuh kali basuhan dan sekali dengan air tanah. Pastikan tubuh sentiasa bersih dengan persekitaran sehinggakan tidak memberi ruang virus berkembang. Antibodi yang terbaik adalah dari tanah. Herba organik tumbuh daripada tanah. Sabun tanah liat juga dari tanah dan kini HPA mengeluarkan serbuk tanah liat putih bagi pelbagai kegunaan:-

1. Tujuan bertayamum - untuk pesakit menggantikan air
2. Tujuan menyamak
3. sakit kulit ekzema - campur dengan air dan sapukan di kulit.
4. demam panas - sama seperti diatas dan disapu di bahagian kepala
5. ketagihan dadah - minum

Saya amat yakin kalaulah ada ubatan bagi virus babi ini pasti ada dalam tanah .InsyaAllah.

Sumber: Blog JawiHerbShop.blogspot.com dan JawiMedHerb.blogspot.com

MAJALAH METRO HPA

Majalah ini memuatkan pelbagai maklumat dan berita terkini tentang perkembangan bisnes HPA, tips dan produk-produk terbaru. Ia diterbitkan secara dwi bulanan. Dapatkan senaskah dari cawangan HPA berhampiran anda.

Harga senaskah ialah RM 3 tanpa Nilai Mata (NM). Beli 10 naskah akan diberi diskaun dan Nilai Mata (NM)

Harga Pengedar HPA (10 naskah)
Semenanjung Malaysia: RM 25
Sabah & Sarawak: RM 30

Nilai Mata (NM):3

BUKU JAWI MEDICAL HERB

Buku ini berkisarkan tentang Perubatan Jawi yang diketengahkan oleh HPA dalam perniagaan herbanya. Pelbagai panduan, petua, kaedah dalam merawat bermacam jenis penyakit menggunakan produk herba HPA ada disediakan di dalam buku ini. Ia sememangnya sebuah buku yang wajib dimiliki oleh semua pengedar HPA sebagai panduan dalam merawat penyakit. Buku ini adalah kompilasi artikel dari blog jawimedherb.blogspot.com.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 25
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata (NM): 2

Ulasan Pengarah Urusan HPA, Tuan Haji Ismail bin Haji Ahmad Berkenaan Buku Jawi Medical Herba

Buku “ Jawi Medical Herb” merupakan pembukuan semula tulisan dalam blog saya (JawiMedHerb.blogspot.com). Mudah dijadikan rujukan terutama kepada semua ahli yang sedang dan akan menggunakan herba-herba Jawi(HPA) sebagai terapi. Pandangan-pandangan serta pengalaman perubatan herba akan terus dilengkapkan dalam buku –buku seterusnya. Buku ini mengandungi 130 halaman dan terima kasih saya kepada Pak Dadi yang telah menyusun semula tulisan ini.

Saya amat berharap ahli-ahli HPA boleh menjadikan buku ini sebagai asas pembacaan awal bagi mengenali pengubatan jawi yang sedang diperjuangkan. Semoga Allah memberikan kita pertunjuk.

Ulasan 2

Penerapan budaya membaca kini diterapkan dalam HPA melalui penjualan pertama buku Jawi Medical herb dalam bentuk MLM. Buku ini dijual dengan harga RM 20.00 untuk ahli dan 2 nilai mata. Buku ini boleh dijadikan rujukan bagi membuat jualan produk- produk herba kesihatan. Diharapkan seluruh warga HPA akan menyedari tentang kepentingan ilmu pengubatan herba kerana dia melibatkan pemakanan kepada manusia.

Buku ini dijangka akan dapat dijual melebihi 10, 000 naskah di malaysia. Buku kedua juga akan dikeluarkan dalam bulan Mei nanti. InsyaAllah.

WATER MINERAL BRIGHTNESS TESTER

Keterangan produk ini akan dikemaskini kemudian.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 35
Sabah & Sarawak: RM

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 30
Sabah & Sarawak: RM

Nilai Mata: 10

HERBA RENDAMAN KAKI

herba-rendaman-kaki-032

Kelebihan:

Sangat baik untuk merawat pesakit insomnia (sukar tidur), mengurangkan tekanan darah tinggi. Antara kandungan produk ialah garam bukit. Cara guna produk ini ada dipamerkan pada kotak. Terdapat 5 paket dalam 1 kotak.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 25.00
Sabah & Sarawak: RM30.00

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 20.00
Sabah & Sarawak: RM25.00

Nilai Mata: 5


Sumber : http://duniaherbahpa.com/category/produk-lain/

No comments: