Friday, May 29, 2009

Produk Minuman

RTD PINK GUAVA

Minuman RTD (Ready To Drink) Pink Guava ini boleh diminum terus tanpa perlu dicampur bersama air. Cubalah. Memang sedap dan berkhasiat.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 2.50
Sabah & Sarawak: RM 3.00

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 2.00
Sabah & Sarawak: RM 2.50

Nilai Mata (NM): 0.5

MINUMAN SERAI (35 SACHETS)

Minuman Serai adalah berbentuk teh uncang yang mengandungi 35 sachets dalam 1 kotak. Keterangan lanjut tentang produk ini akan dikemaskini kemudian.

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 18
Sabah & Sarawak: RM 20

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18

Nilai Mata (NM): 7

MINUMAN ALG

alg

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia: RM 20
Sabah & Sarawak: RM 22

Harga Pengedar HPA
Semenanjung Malaysia: RM 16
Sabah & Sarawak: RM 18

Nilai Mata (NM): 7

Ulasan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA Berkenaan Minuman ALG

Minuman ALG

Minuman ALG merupakan salah satu produk herba dalam bentuk uncang (sachet) teh . Ia dibuat 100 peratus dari daun kaca beling matang. Selain digunakan untuk tujuan melawaskan kencing, darah tinggi, gout dan batu karang, HPA menggunakan teh ALG untuk tujuan anti kanser atau anti ketumbuhan serta resdung yang serius.

Jika produk coscinium mungkin agak panas kepada sesetengah orang berbeza dengan minuman ALG yang bersifat dingin. Dalam penggunaan harian ada juga masyarakat yang menggunakan herba ini untuk demam panas. Apapun ALG sangat baik digunakan sebagai minuman harian untuk kesihatan.

AISKRIM TOYYIBAH HPA

aiskrim-toyyibah-15l

Klik pada gambar untuk besarkan saiz

ais

Ulasan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA Berkenaan Aiskrim Toyyibah

Ais Krim Toiyibah

Telah mula beredar dipasaran. Beberapa buah cawangan telah membuat persediaan untuk pembelian Freezer. Selain daripada makan bersama pisang, aiskrim tersebut juga boleh ditaburi dengan badam atau kismis . Teksturnya yang halus memberikan sedikit perbezaan antara aiskrim toiyibah dengan aiskrim yang lain. Perasa kopi radix mengandungi 7 herba dan disediakan sedikit pahit bagi tujuan kesihatan. Diluar negara mereka lebih suka aiskrim yang agak pahit dibandingkan dengan yang manis.



Ucapan PU semasa Perlancaran Ais Krim Toiyibah
Kita mengharapkan peniagaan aiskrim akan menjadi satu peluang lagi pada ahli-ahli untuk berniaga produk halal.Walaupun perniagaan aiskrim nampak seperti peniagaan anak-anak namun disegi pemasarannya peniagaan ini juga menguasai market jutaan ringgit. Amin.

MINUMAN ROSELLE (TEH UNCANG)

Produk Minuman Roselle ini berbentuk teh uncang (35 uncang). Ia menggunakan herba Hibiscus Sabdariffa iaitu tumbuhan yang mempunyai kandungan Vitamin C yang sangat tinggi. Roselle amat berkhasiat untuk segenap lapisan umur khususnya untuk proses penjagaan kesihatan dan sebagai pencegah dari sebarang jangkitan kuman atau virus yang menyerang tubuh manusia.

Khasiat Herba Roselle :

1. Anti Penuaan. Roselle mempunyai Vitamin C yang tinggi dan berserat akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik. Keupayaannya meminimakan kerosakan yang dimusnahkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama seseorang yang mengamalkan Roselle akan kelihatan muda dan berseri wajahnya.

2. Pencegahan Penyakit Kardiovaskular. Sakit jantung merupakan pembunuh nombor satu di dunia dan dianggap sebagai ’silent killer’. Keadaan oksidasi juga akan menyebabkan kadar LDL (Low-Density Lipoprotein) akan meningkat dan menyebabkan arteri tersumbat. Pengamalan Roselle akan membantu mencegah ketebalan LDL di arteri dan sekaligus mengelakkan dari terjadinya penyakit tekanan darah tinggi.

3. Pencegah Kanser. Dunia kini yang terdedah kepada pencemaran udara, makanan, dan minuman merupakan punca utama kepada terjadinya kanser. Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam Roselle mampu untuk bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.

4. Demam Panas/Selesema. Roselle amat baik untuk mereka yang sering menghadapi masalah selesema dan sebagai pemakanan kesihatan yang utama kepada mereka yang menghadapi masalah demam panas.

5. Resdung (alergi) dan Lelah (asma). Pengambilan Coscinium Plus dan Roselle adalah dua gabungan yang terbaik kepada permasalahan begini.

6. Stress / Sukar tidur. Bagi mereka yang menghadapi masalah stress, dicadangkan mengambil Roselle dimana ia akan bertindak menurunkan suhu dan mempengaruhi mood pesakit. Roselle juga amat baik untuk masalah dengkur semasa tidur.

7. Masalah lain. Amat baik untuk mereka yang menghadapi luka luar dan dalam, kecederaan, mengatasi masalah penyakit kulit, penenang dan sebagainya.

Komposisi: 35 uncang

Harga Pengguna
Semenanjung Malaysia : RM 18.00
Sabah & Sarawak: RM20.00

Harga Pengedar
Semenanjung Malaysia : RM 16.00
Sabah & Sarawak: RM22.00

Nilai Mata: 7


Sumber : http://duniaherbahpa.com/category/produk-hpa-minuman/

No comments: